torsdag 31. januar 2013

Supergod hvitløk og guttemat!




Nå står godsakene og godgjør seg, og jeg kan ensten ikke vente! Hvitløksbåter og basilikumblader i salt og myse, dette MÅ jo bli bra? Jeg er en storfan av hvitløk i alle former, særlig når de er blandet med urter av alle slag. Disse skal få stå en måneds tid tenkte jeg, før jeg skal mumse de som de er. Perfekte små smaksbombene med lassevis av godstoffer i seg! Nå skal vinterforkjølelsene få det vanskelig!

Minstemann har slitt med dårlig matlyst de siste dagene, og er fremdeles ganske så hektet på morsmelk. Nå er det vel mange som mener han er for stor til å i det hele tatt få det lenger, men jeg mener at naturens aller aller beste supermat ikke kan gis for lenge. Sålenge han koser seg og vokser, og vi får en herlig kosepause fra resten av verden både morgen og kveld er det gull for oss begge å beholde ammingen. Men det er ikke nok med kun amming, så når matlysten på andre ting svikter er det godt å ha suverene blogger å hente inspirasjon fra. Oppskriften under er hentet fra nydelige Fra jord til bord, dog med noen modifikasjoner. Og tror du ikke denne herligheten gikk ned på høykant, både til kveldsmat og frokost? Selv om han i utgangspunktet ikke liker avokado? Heldigvis var jeg forutseende til å lage en stor porsjon, for denne falt i smak hos meg og!


2 økologiske avokadoer
en stor neve dadler (husk å fjerne eventuelle steiner)
en dæsj viili/kefir
to ss raw kakaopulver
1 ts carobpulver

Mikses sammen i blender eller med stavmikser, og nytes!

Kakaopulveret og steviaen kjøper jeg på IherbBruk gjerne koden min PJS465 første gang du bestiller, så får du $5 avslag!

2 kommentarer:

  1. Så godt det så ut med de hvitløkene på glass, tror jeg må prøve. Hvitløksdilla har jeg alltid hatt.
    Godt du får i poden godt med mat , frajordtilbord er fantastisk inspirerende!

    SvarSlett
    Svar
    1. Absolutt fantastisk ja! Hvitløk er rågodt i alle former!

      Slett